5 WSKAZÓWEK, JAK WZMOCNIĆ I UTRZYMAĆ NASZĄ WITALNOŚĆ

 

Jest subtelna, fizyczna i psychiczna jednocześnie i może sprawić, że przeniesiemy góry lub wręcz przeciwnie, przygwoździ nas do ziemi, gdy nas zawiedzie. To  nasza energia życiowa , siła życiowa, która nas napędza i pozwala nam w pełni się rozwijać.

Skąd ona pochodzi? Jak je wzmocnić i utrzymać? Oto 5 wskazówek, jak znaleźć drogę do witalności .

Naszą energię czerpiemy z pożywienia, snu, tlenu, którym oddychamy, oraz zdolności wydalniczych. Nasze środowisko i sposób, w jaki się do niego dostosowujemy lub nie, również odgrywają ważną rolę w naszych zapasach energii.

1. Nasza dieta

Chociaż jedzenie jest jednym z najważniejszych źródeł witalności, istnieje również określony wydatek energetyczny związany z jedzeniem, znany jako termogeneza wywołana przez żywność lub poposiłkowy wydatek energetyczny. Wydatki energetyczne związane z przyjmowaniem pokarmu stanowią około 10-15% naszego całkowitego spożycia w ciągu dwudziestu czterech godzin.

Oczywiście zależy to od rodzaju żywności. Na przykład obfity i obfity posiłek złożony z białek zwierzęcych i węglowodanów złożonych jest znacznie trudniejszy do strawienia i wymaga więcej energii niż posiłek ze świeżych owoców lub surowych warzyw. Kto nie czuł się senny po obfitym lub nieodpowiednim posiłku?

Aby pobudzić naszą energię, ważne jest zatem, aby najpierw ograniczyć wydatek energetyczny podczas trawienia. W miarę możliwości należy unikać rafinowanej, wysoko przetworzonej żywności, konserwantów i barwników.

Należy również zwrócić uwagę na kombinację pokarmów. Niektóre kategorie żywności są niestrawne w połączeniu. Przykładem są świeże owoce, które zdecydowanie należy spożywać w pojedynkę – przed posiłkiem lub przynajmniej dwie godziny po nim. W przeciwnym razie trawienie zostanie spowolnione, co prowadzi do znacznego wydatkowania energii przez organizm i powoduje fermentację.

Aby pobudzić i utrzymać naszą energię, powinniśmy dać pierwszeństwo surowej, świeżej i żywej żywności pochodzenia roślinnego, która naturalnie zawiera enzymy trawienne oraz energię tych pierwiastków, które powodują ich wzrost i dojrzewanie.

Soki warzywne pozyskiwane za pomocą sokowirówki są również bardzo ciekawym źródłem witalności i uspokajają układ pokarmowy.

2. Sen, dobre samopoczucie i nadnercza

Aby obudzić naszą uśpioną energię życiową, ważne jest umożliwienie organizmowi regeneracji poprzez odpowiedni odpoczynek.

Przez odpoczynek rozumiem spokojny sen w nocy, ale także okresy odpoczynku w ciągu dnia, które pozwalają dostarczać nasze zapasy energii, w szczególności poprzez nadnercza.

Nadnercza są niejako bateriami organizmu. To one wytwarzają między innymi hormon stresu, kortyzol i adrenalinę. Kiedy jesteśmy zmęczeni, mamy tendencję do spożywania środków pobudzających, takich jak herbata, kawa, a nawet cukier, które stymulują nadnercza i dają nam tak potrzebne „doładowanie” i uczucie, że nie jesteśmy już zmęczeni. Jednak rzeczywistość jest zupełnie inna. Pobudzając nadnercza, stopniowo je wyczerpujemy, co bardzo często prowadzi do chronicznego zmęczenia, a nawet wyczerpania. Z drugiej strony organizm musi wtedy rozłożyć kofeinę (teina to dokładnie ta sama cząsteczka), którą rozpoznaje jako truciznę, co wymaga dodatkowego nakładu energii.

Zamiast więc stymulować nadnercza, wspierajmy je i regenerujmy najpierw powstrzymując się od używek, a następnie, jak widzieliśmy powyżej, odpoczywając tak często, jak to konieczne, ucząc się radzenia sobie ze stresem, angażując się w czynności, które sprawiają, że czujemy się dobrze, przyjmując pozytywne myśli, rozwijanie naszej kreatywności itp.

Adaptogenne rośliny lecznicze są również bardzo dobrym wsparciem dla regeneracji nadnerczy: Eleuterokok, Schisandra, Traganek, Rhodiola… Pozwalają organizmowi przystosować się, a tym samym lepiej znosić stres, zarówno fizjologiczny, jak i psychiczny. Zobaczymy później, w jakich mieszankach roślinnych są one zawarte.        

3. Weź głęboki oddech

Oddychanie jest pierwszą rzeczą, którą robisz po urodzeniu. Często jednak zapominamy, jak ważne jest to dla naszego zdrowia i witalności.

Aktywność na świeżym powietrzu, aby wziąć naprawdę głębokie oddechy i świadome oddychanie brzuchem, pomaga krążyć energię w całym ciele i wspomaga eliminację lotnych toksyn przez płuca. Dojdziemy do tego punktu zaraz potem.

4. Wydalanie

Nasze ciała wytwarzają toksyny w ciągu dnia, poprzez pożywienie, powietrze, którym oddychamy, wodę, którą pijemy, stres, różne chemikalia, z którymi stykamy się, i po prostu poprzez sposób działania organizmu, tak zwany metabolizm podstawowy.

Jeśli te toksyny są obecne w nadmiernych ilościach, mogą zaburzyć prawidłowe funkcjonowanie organizmu, powodując na niego wysoki wydatek energetyczny.

Eliminacja jest zatem jedną z najważniejszych funkcji.

Odbywa się przez nerki, jelita, płuca i skórę, ale także przez wątrobę, której zadaniem jest przetwarzanie toksyn, oraz przez limfę, która kieruje produkty przemiany materii do narządów wydalniczych w celu ich usunięcia.

Zbilansowana dieta optymalizująca pracę narządów wydalniczych, łagodna i regularna aktywność fizyczna stymulująca krążenie limfy, posty, monodiety i rośliny lecznicze wspierają funkcje wydalnicze organizmu.

5. Rośliny lecznicze

Rośliny lecznicze działają na wszystkie punkty, które właśnie widzieliśmy, stymulując i utrzymując naszą witalność: adaptogeny wzmacniające nadnercza, o działaniu detoksykującym, stymulującym narządy wydalnicze i wątrobę, z tropizmem oddechowym, aby poprawić nasze dotlenienie.

Chociaż są bardzo skuteczne niezależnie, niektóre rośliny działają jeszcze lepiej, gdy są traktowane razem. W ten sposób rozwijają synergię, która zwiększa ich działanie.

Dlatego rośliny regenerujące występują w formie mieszanek. Same mieszanki są czasami łączone w pakiety synergii dla ukierunkowanych kampanii.

Tak jest na przykład w przypadku pakietów Anti-Fatigue i Vitality , idealnych, aby wyjść z chronicznego zmęczenia, przeciw bezsenności  i  regenerującego snu lub nastroju i pozytywnej energii. 

W tych pakietach synergicznych znajdziesz specyficzne mieszanki, które działają na wcześniej opisane obszary, stymulując i utrzymując energię witalną.

Mieszanki Adreno 1 i 2 zawierają rośliny adaptogenne, które szczególnie dobrze wspomagają i wzmacniają nadnercza. Mieszanki Endocrino 1 i 2 wspierają cały układ hormonalny.

Jeśli chodzi o aspekt „detoksykacji”, mieszanka Pure Elimination jest dobrym wyborem, ponieważ wspiera wszystkie narządy wydalania. Aby uzyskać bardziej ukierunkowany efekt na jelita, najlepiej wybrać Jelit 2, Jelit 3 lub Parasito 1. Reno 1 dokładnie oczyszcza nerki.

Następnie wybierz Lympho 2 lub Lympho 1, aby uzyskać delikatny lub głębszy drenaż limfatyczny.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.