Jak Uzyskać Więcej Energii dla Ciała i Umysłu?

 

Dzisiejszy czas jest mocno zorientowany na wydajność. Gdy tylko obudzisz się rano, musisz zająć się korespondencją z poprzedniego dnia, przygotować się do wyjścia z domu, pracy, a po południu i wieczorem zakończyć (nie tylko pracę) odpoczynek i inne zadania związane z codzienną rutyną. Nic dziwnego, że ciągle cierpisz z powodu zmęczenia. Jeśli chcesz wiedzieć, jak energetyzować swoje ciało, czytaj dalej.

Energia jest towarem deficytowym. Zwłaszcza dzisiaj, kiedy w ciągu jednego dnia musimy zrobić tak dużo, że nasi przodkowie nigdy by o tym nie śnili. Ale jak radzić sobie z jej ciągłym niedoborem, który skutkuje zmęczeniem, złym samopoczuciem życiowym pesymizmem?

Ludzie podchodzą do tego na różne sposoby. Podczas gdy jeden szuka ekstremalnej aktywności fizycznej,która tak zwana go pompuje, inny nie odpuści napojów energetycznych. Dobrze znanym produktem jest również kawazawierającaAle czy jest to rozwiązanie długoterminowe?

Jeśli jesteś zainteresowany, możesz robić rzeczy inaczej niż zwykle. Wystarczy przeczytać o wszystkich odpowiednich metodach pozyskiwania energii.

💡 Przyczyny niedoborów energii

Aby pracować z niskim poziomem energii życiowej, musimy najpierw poznać główne przyczyny jej spadku. W przeciwnym razie ryzykujemy zawieszenie się w jednym kręgu.

Negatywne skutki mają:

    Zwiększone spożycie pokarmów i napojów z rafinowanym cukrem (ponieważ w ciągu dnia występuje zbyt wiele wahań) Siedzący tryb życia Niska jakość snu (jego długotrwały brak może prowadzić do wielu problemów zdrowotnych, a nawet przedwczesnej śmierci) Niewykryta alergia pokarmowa Zbyt niskie spożycie kalorii (kalorie = paliwo) Lekceważenie zegara biologicznego, który zmusza nas do snu Niskie spożycie wysokiej jakości białek Odwodnienie (negatywne jest również spożywanie zbyt dużej ilości płynów) Uzależnienie od napojów energetycznych Stres 

✅ 5 wskazówek, jak uzyskać energię

🏃‍♀️ Zdrowy styl życia

Jedna z głównym filarem, bez którego nie byłoby to możliwe, jest zdrowy styl życia. Obejmuje to ćwiczenia, ale w większości zbilansowaną dietę, która jest bogata w witaminy, pierwiastki śladowe i minerały. Usuń z diety fast foody, zbyt słone, słodkie lub maszynowo. (Kiełbasy, salami, herbatniki, pikantne przysmaki Místo) Zamiast tego zafunduj sobie wysokiej jakości owoce i warzywa (najlepiej sezonowe), chude i strączkowe białka oraz orzechy.

Aby upewnić się, że wszystko u Ciebie w porządku i że nie masz alergii (lub innych poważnych problemów zdrowotnych), udaj się na badania profilaktyczne i rozwiąż swoje problemy na czas.

🤞 Rób to, co lubisz

. Prawdopodobnie zgodzimy się, że dorosłe życie może być czasem prawdziwym utrapieniem. Musimy stale dotrzymywać terminów, wykonywać żmudne zadania i zachowywać się w sposób zrównoważony i poważny w każdych okolicznościach. Ale gdzie jest miejsce na osobistą przyjemność i rozrywkę? Jeśli chociaż trochę, sprawdź, co sprawia, że ​​jesteś szczęśliwy. A potem rób to regularnie. Możesz też wrócić do czegoś, co wypełniało Twój czas w młodości. (Granie na gitarze, śpiewanie, pisanie, malowanie…)

Sen

Aby nie czuć się jak zombie rano, ważne jest, aby nie lekceważyć siły wystarczająco długiego snu. Ale jak zasnąć, jeśli masz jakieś problemy?

Spróbuj:

    Idź spać o tej samej porze (przynajmniej w przybliżeniu) Nie odkładaj snu, kiedy to czujesz  Kupuj zatyczki do uszu (jeśli masz hałaśliwych sąsiadów lub przeszkadza ci chrapiący partner) Zdobądź dobrej jakości rolety/zasłony lub przynajmniej dobra maska ​​na oczy do spania Nie pij wieczorem żadnych napojów z kofeiną (niewłaściwa jest również zwiększona ilość alkoholu) Techniki relaksacyjne łagodzące napięcie i stres (głębokie oddychanie, medytacja)

🌞 Słońce i świeże powietrze

Radą jak pozbyć się negatywnej energii jest przebywanie na świeżym powietrzu. Niezależnie od tego, czy wybierasz się na łono natury, czy do najbliższego parku, oczyszczasz głowę i trochę się uspokajasz. Możesz także potrzebować nowej inspiracji, która jest ważna zarówno w pracy, jak i w sprawach prywatnych. (To nie przypadek, że najlepsze rzeczy przychodzą na myśl podczas mycia zębów czy kąpieli.) Dodatkowo wystawienie na działanie promieni słonecznych wyczerpuje zapas witaminy D, która jest ważna dla naszego lepszego samopoczucia.

🌿 Zioła

Jeśli jesteś zainteresowany, możesz również spróbować zażywać zioła. (Ale tylko wtedy, gdy nie jesteś dzieckiem, karmiącą piersią, kobietą w ciąży lub osobą przewlekle chorą.) Chociaż to nie wydaje się tak, niektóre z nich dają ci tyle energii, że dosłownie masz rękę.to żeń-szeń, szałwia, guarana, makak peruwiański czy rozmaryn.

❌ Kofeina w ostateczności

Jeśli naprawdę spróbowałeś wszystkiego i nic Ci nie pomaga (albo potrzebujesz od czasu do czasu doładowywać latarkę), kofeina, która działa pobudzająco. Pamiętaj jednak, że może zwiększyć tętno (co może być problematyczne dla osób z chorobami serca), powodując nadpobudliwość, bezsenność i podrażnienie żołądka. Ponadto, natychmiastowy początek energii pojawi się stosunkowo niedługo potem. Powinno to być więc naprawdę wyjątkowe rozwiązanie.

Co z tego wyciągnąć? Na przykład najlepszym sposobem działania jest całkowita zmiana stylu życia. Jeśli chcesz, możesz również zainwestować w wysokiej jakości suplementy dietyzawierające witaminy i zioła. Nie tylko do wspomagania energii, ale także tych, które mogą korzystnie wpłynąć na układ odpornościowy.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.